FIND THIS!

Isnin, 13 Februari 2012

kenapa dunia


dengan nama Allah yang Maha pemurah...
hari ini saya melihat satu video di internet. pasal peperangan yang berlaku di syria. ya tuhan ku, kenapa la manusia berlaku sedemikian? adakah apabila perang tercetus, aku pun akan bertindak sedemikian?
ntah la di mana yang kita panggil diri kita sebagai manusia,apabila kita melihat apa yang berlaku dan tiada rasa di hati kita, maka, tuhan telah mematikan hati kamu.
mereka kah yang digelar sebagai manusia? yang kita selalu label dengan bangga kemanusiaan? inikah yang kita kejar dengan nama kemanusiaan itu? adakah dengan cara macam tu kita akan dapat mencari sebuah kemenangan? sebuah kemanusiaan? menggunakan cara yang terlalu kejam untuk membangunkan sebuah ketamadunan?
kita mungkin tidak tahu menahu apa yang berlaku di sana, tapi kita tidak boleh terus membuat keputusan siapa yang bersalah dengan hanya melihat video di internet, kan? namun, perbuatan sedemikian tidak mungkin akan menjadi baik walau apapun yang berlaku...
penindas sebenarnya tidak pernah meletakkan diri mereka sebagai orang yang ditindas.sebab itu mereka tidak merasa apa2 ketika mereka melakukan perbuatan tersebut...
semoga Allah akan memberikan ketentuan yang baik kepada insan2 yang beriman kepada-Nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan