FIND THIS!

Sabtu, 7 Julai 2012

hati..

ader pepatah yang mengatakan,berat mata memandang berat bahu memikul.. ader satu ceramah semalam aku dengar..dia kate, tidak ade perkataan yang terbaik kecuali untuk beberapa perkara.dan perkara yang aku igt adalah... ....kata2 doa daripada seseorang yang mendoakan kepada orang lain. benarkah begitu sukar untuk kita mendoakan orang lain? kenapa sampai begitu? sekiranya anak didik saya minta saya doakan kejayaan mereka,dimana2 saya jumpa,pada masa itu juga saya akan tadahkan doa, seikhlas hati mendoakan mereka. berdoa untuk orang lain... tidak ada disyaratkan bagi seseorang berdoa pada saya, cukupla hati yg ikhlas, tadah tangan, dan menyebut nama Allah. hari ini saya ke padang dan terpandang seorang ibu bersama seorang anaknya yang istimewa.. sedih hati ini melihat apa yang sanggup ibu itu lakukan untuk anak dia.membawa anaknya keluar dari rumah bg melihat2 dunia luar.. pada ketika aku melihat mereka, terus hati aku ingin berdoa..dengan hati aku yg sebak, mata yg berair, dan aku berkata.. ya Allah, berikanlah sebaik2 ketentuan olah MU terhadap mereka, kerana Engkau lah Yang Maha Mengetahui.. sukarkah untuk kita berdoa? gambar dari: http://born2touchurheart.blogspot.com/2010/12/doa-agar-allah-berikan-rezeki.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan